Videbæk Skytteforening af 1997
Bliv Medlem

Vil du være medlem af skytteforeningen, kan du finde indmeldingsblanket her.

SPONSORER
Gratis prøveskydning - tilmelding på MOTIVU

Skoleskydning 2013

I ugerne omkring efterårsferien har elever fra 5. klasser på Videbæk Kristne Friskole og Videbæk Skole skudt indledende skydninger i foreningens lokaler.

Ud fra disse skydninger blev eleverne inddelt i hold af 4, og resultaterne blev sendt ind til DDS Vestjylland, for at indgå i konkurrencen mod andre skoler i landsdelen.

Ud af de tilmeldte hold i landsdelen, gik 20 hold videre til landsdelsfinalen i Holstebro.

Vi havde 3 hold der kvalificerede sig hertil. Et hold fra Videbæk Kristne Friskole, og 2 hold fra Videbæk Skole.

Lørdag d. 16. november var vi i Holstebro for at deltage i landsdelsfinalen, hvor spændingen holdt sig til det sidste.
Da alle 3 hold havde skudt, lå Videbæk Kristne Friskole (VKF) på en 1. plads og holdene fra Videbæk Skole lidt længere nede.
1. pladsen til VKF holdt sig til det sidste, omend det var tæt løb med 2. pladsen, der gik til Højmark Skole, med samme pointantal som VKF, men med 1 krydstier mindre.

Holdene fra Videbæk Skole endte på hhv. en 10. og en 13. plads

Det betyder at holdet fra Videbæk Kristne Friskole går videre til landsfinalen i Vingsted, hvor der er mulighed for at vinde op til 8000,- til klassekassen.

Finalen foregår lørdag 23. november.

Klik her for information til skytter og forældre vedr. finalestævnet.

Leif d. 17.11.2013